Prøvetime & Træning

 Prøvetime:

Pak træningstøj, indendørssko samt en flaske med vand (vi har ikke omklædningsrum, så for nogen kan det være en god ide at klæde om hjemmefra)

 Mød op i klubben ca. 10 minutter før træningen starter og find en instruktør der kan hjælpe dig i gang. Du behøver ikke aftale tid først, men send gerne en sms om at du kommer, så vi kan tage pænt imod dig!

 
Hvis du har lyst til at fortsætte, så spørg din instruktør om hvordan, så får du hjælp.

 

Træning:

Opvarmning:

Vi starter stille ud med at få gang i blodomløbet. Ofte foregår dette gennem forskellige lege, der har til hensigt at få udøveren i det rigtige mindset samt at give lidt sved på panden. Herefter sørger vi for, at udøveren får varmet sine led op samt strukket lidt ud, så kroppen er klar til den fysiske træning, som følger.

Fysisk træning:

Den fysiske træning kan variere i både tid og niveau. Dvs. at man den ene dag kan prøve at slå sine egne rekorder i armbøjninger og den anden kan man tage det stille og roligt. Stort set alle de fysiske øvelser bliver lavet i Krav Maga ånden forstået på den måde, at man enten indarbejder et forsvar eller et angreb i øvelserne.

Teknisk træning:

I den tekniske træning bliver de teknikker, som udøveren skal testes i gennemgået. Træningen starter med noget teori, en demo af teknikken, indøvning, praktisk arbejde og til sidst træning under stres, for at udøveren får mulighed for at prøve teknikken fra positioner der ikke er optimale. Sidstnævnte er med til at gøre træningen mere realistisk.

Sparring/ Stress

Fra tid til anden bliver der sparret. Dvs. at udøverne kæmper mod hinanden på en måde, hvorpå begge opnår bedre evner samt de begge undgår skader. Stress træning er også en del af krav maga hvor på man bliver presset i flere forskellige situationer.